My blog

Klikpromotie.nl
Google Ads
Facebook

Klantenmatch - Google Ads

Klantenmatch - Google Ads

Binnen Google Ads zijn er veel mogelijkheden om doelgroepen toe te voegen aan de campagnes. Hierdoor kun je specifieke mensen bereiken, die waarschijnlijk bovengemiddelde interesse hebben in jouw producten. Veelgebruikte doelgroepen zijn o.a. die van websitebezoekers, winkelwagen verlaters en de klantenmatch lijst. De klantenmatch geeft jouw als webshop eigenaar, de mogelijkheid om gebruikerslijsten (klantenlijst) te maken en deze mensen te targeten. Benieuwd naar wat klantenmatch voor u kan betekenen? Bekijk hieronder de mogelijkheden die deze interessante tool kan bieden.

Wat is klantmatch


Met Klantenmatch kan je online en offline klantgegevens combineren en gebruiken om huidige en nieuwe klanten te bereiken via Search, Shopping, Gmail, YouTube en het Display Netwerk. Door het Google Ads systeem te voorzien van de gegevens die de klanten met jou hebben gedeeld (e.g. e-mailadres, postcode) kan Klantenmatch via Google Ads deze klanten en vergelijkbare consumenten targeten. Dit maakt Klantenmatch een goede tool om onder andere merkbekendheid en conversies te genereren.

Een aantal voorbeelden van de voordelen die klantenmatch kan bieden:

  • In het zoeknetwerk en op Google Shopping kun je je campagnes optimaliseren door je bod aan te passen op basis van je kennis over de activiteiten van je klanten.
  • In Gmail kun je klanten of vergelijkbare doelgroepen bereiken met behulp van gepersonaliseerde advertenties bovenaan de inboxtabbladen.
  • Op YouTube kun je nieuwe doelgroepen bereiken door doelgroepen te targeten die vergelijkbaar zijn met je meest waardevolle klanten.
  • In het Display Netwerk kun je klanten of vergelijkbare doelgroepen bereiken met behulp van gepersonaliseerde advertenties in het Google Display Netwerk.

     

 

Werking van klantenmatch


Stel je voor: u wilt een speciale actie onder de aandacht van bestaande klanten wilt brengen met Google-advertenties. Dit kan als volgt met Klantenmatch:

Maak een nieuwe campagne of updatet een bestaande campagne en target daarmee je Klantenmatch-doelgroep: de klanten uit je geüploade gegevensbestand die Google-gebruikers zijn.

Als die gebruikers zijn ingelogd op hun Google-account, zien ze je advertenties als ze het zoeknetwerk, YouTube en Gmail gebruiken of als ze browsen op het Google Display Netwerk.

Met de klantenmatch lijst kan je vervolgens vergelijkbare doelgroepen targeten waarmee je Google opdracht geeft vergelijkbare personen te vinden aan de hand van de personen in de klantenlijst

Bestand met klantgegevens opmaken


Voor het targeten van klanten met advertenties, dient u de gegevens van Klantenmatch die geupload worden op de juiste manier opmaken.
De meest essentiële opmaakrichtlijn is dat de kolomkoppen in uw bestand met klantgegevens de exacte in het Engels opgegeven namen dienen te hebben. De rest van uw gegevens mogen in elke taal zijn, maar de kolomkoppen dienen in het Engels zijn.

In dit artikel leest u de richtlijnen voor hoe u het bestand met klantgegevens opmaakt.

Klantenmatch bestand opmaken

Als u uw klanten met advertenties wilt targeten, moet u de gegevens van Klantenmatch die u uploadt, op de juiste manier opmaken. In dit artikel leest u de richtlijnen voor hoe u het bestand met klantgegevens opmaakt.

Voordelen van klantenmatch

  • In Gmail kun je klanten of vergelijkbare doelgroepen bereiken met behulp van gepersonaliseerde advertenties bovenaan de inboxtabbladen.
  • In het zoeknetwerk en op Google Shopping kun je je campagnes optimaliseren door aanpassing van het bod op basis van je kennis over de activiteiten van je klanten.
    Op YouTube kun je nieuwe doelgroepen bereiken door doelgroepen te targeten die vergelijkbaar zijn met je meest waardevolle klanten.
  • In het Display Netwerk kun je klanten of vergelijkbare doelgroepen bereiken met behulp van gepersonaliseerde advertenties in het Google Display Netwerk.

 

Meer Google Ads targeting

Remarketing Lists for Search Ads

Remarketing Lists for Search Ads

Heb je ooit een website bezocht, een product bekeken, de site verlaten, maar vervolgens een advertentie gezien voor precies hetzelfde product dat je zocht op Google? Maak kennis met de mogelijkeden van RLSA!

Vergelijkbare doelgroepen

Vergelijkbare doelgroepen - Google Ads

Met remarketing bent u in staat om mensen te bereiken die uw site eerder hebben bezocht Maar u wilt misschien ook nieuwe bezoekers voor uw site vinden. Bekijk hier hoe vergelijkbare doelgroepen u daarbij helpt!