Met welke tool kun je getrouwde moeders tussen de 30-40 jaar met een interesse in voetbal beter bereiken dan met Facebook? Wanneer een adverteerder een dergelijke doelgroep wil targeten kan hij deze opslaan als ‘saved audiences’. Een saved audience is dus een segment dat de adverteerder kan creëren voor advertising. Wanneer je als adverteerder vaak dezelfde doelgroep wilt bereiken in verschillende advertentie is deze functionaliteit erg handig en tijd-efficiënt. Audiences kun je maken op basis van locatie (land, provincie, stad), geslacht, leeftijd, interesses, gedrag en connecties met de pagina van de adverteerder.
U kunt uw veelgebruikte targetinginstellingen opslaan voor toekomstige campagnes en tijd besparen door dezelfde opties meerdere keren te kiezen. Om uw doelgroep te bereiken, kunt u demografie, interesses en gedrag selecteren.
Als het gaat om op demografie gebaseerde targeting, stelt Facebook u in staat om doelgroepen voor Facebook-advertenties te bepalen op basis van de volgende demografische gegevens:
U kunt een of meer locaties opnemen of uitsluiten om uw doelgroep te verkleinen, en kiezen uit extra opties die op deze locatie wonen, mensen die zich momenteel op deze locatie bevinden of mensen die hierheen reizen
U kunt uw advertenties alleen aan volwassenen weergeven door bijvoorbeeld een leeftijdscategorie van 18 tot 65+ te kiezen.
U kunt mannen, vrouwen of “allemaal” selecteren.
Kies een taal om uw advertenties weer te geven aan mensen die een bepaalde taal gebruiken.
Facebook demografische targeting kan zeer nauwkeurig zijn. Je kunt ook bepaalde eigenschappen kiezen, zoals opleiding, financiën, levensgebeurtenissen, relaties, werk en zelfs bepalen of je doelgroep wordt vertegenwoordigd door ouders van kinderen van een bepaalde leeftijd.
Met op interesses gebaseerde targeting kun je specifieke doelgroepen van Facebook Ads bereiken door te kijken naar hun interesses, activiteiten, de pagina’s die ze leuk vinden en nauw verwante onderwerpen. Het is een geweldige manier om reclame te maken voor uw producten of diensten voor potentiële klanten met specifieke interesses en hobby’s. U kunt in het menu door interesses bladeren of uw eigen suggesties typen om de meest geschikte opties te vinden.
Facebook verandert targetingopties advertenties Eind 2021 kondigde Meta plannen aan voor Facebook Ads Manager om verschillende opties voor doelgroeptargeting...
Lees verderHiermee kunt u gebruikers targeten die een bepaalde actie hebben voltooid, zoals een product dat in de afgelopen 30 dagen is gekocht met Facebook Payments, gevierde jubilea, reisgedrag en nog veel meer. Het brede scala aan beschikbare gedragingen creëert ongelooflijke kansen voor merken om relevante advertenties weer te geven en conversies te verhogen.
Een opgeslagen doelgroep, ook wel kerndoelgroep genoemd, kan in verschillende gevallen worden gebruikt. Allereerst is het geschikt voor bedrijven die hun marketing op Facebook beginnen. De belangrijkste doelgroepen van Facebook Ads kunnen hen helpen de markt te verkennen en gegevens te verzamelen om verdere en geavanceerdere campagnes uit te voeren en te experimenteren met targetingopties op Facebook. Ten tweede kan deze optie handig zijn als doelgroep voor het creëren van Lookalike Audiences. Facebook biedt veel mogelijkheden voor het mixen van typen Facebook Ads doelgroepen, dus een goed op maat gemaakte kern.
Een aangepaste doelgroep is een optie voor advertentietargeting waarmee u uw bestaande doelgroepen kunt vinden onder mensen die op Facebook zijn. U kunt bronnen zoals klantenlijsten, website- of app-verkeer of betrokkenheid op Facebook gebruiken om aangepaste doelgroepen te maken van mensen die uw bedrijf al kennen.